Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen u een e-mail met instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. Als u uw gebruikersnaam bent vergeten, de e-mail niet hebt ontvangen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen of hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op.
Als u een correcte e-mailadres uit onze database hebt ingevoerd, zullen we reageren in ...
U kunt een nieuw account aanvragen door uw gegevens naar ons te mailen. Na goedkeuring sturen we u een tijdelijk wachtwoord per e-mail.
Momenteel kunnen alleen partners en werknemers van Kyocera Document Solutions inloggen. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.
Als u denkt aan de geschiedenis van contentmanagementsystemen, wat komt er dan in u op? Waarschijnlijk denkt u aan het moderne bedrijfsleven, en de digitale transformatie waar iedereen het over heeft.
Mensen zijn altijd al gefascineerd geweest door de mysteries van de wereld om ons heen en in een poging om die mysteries te doorgronden, hebben veel culturen ze vastgelegd. Grottekeningen zijn hiervan het oudste voorbeeld: een ingenieuze manier om kennis over de omgeving en over wilde dieren te registreren in beelden.
Toen de eerste steden ontstonden, werd het belangrijk om informatie nauwkeuriger vast te leggen. Denk maar eens aan de code van Hammurabi: het Mesopotamiaanse equivalent van contractmanagementsoftware, maar dan vastgelegd op stenen en kleitabletten – de favoriete media voor dataopslag in het oude Babylonië.
Iets later, in de oudheid, werden literaire en wetenschappelijke werken vastgelegd op papyrusrollen. De Koninklijke Bibliotheek van Alexandrië bezat er op haar hoogtepunt meer dan een miljoen en beschikte daarmee over het allergrootste data-archief in die tijd. Ook de Romeinen zagen het belang van efficiënt informatiebeheer. Zij ontwikkelden de allereerste postdienst om hun macht uit te breiden.
Toen het papier werd uitgevonden, werd dit al snel het favoriete materiaal om gegevens op vast te leggen. Het was immers goedkoper dan bamboe of zijde. Dit leidde ertoe dat Gutenberg in de 14de eeuw de boekdrukkunst uitvond, zodat voortaan meerdere exemplaren van belangrijke documenten gedrukt konden worden. De uitvinding van Gutenberg maakte het makkelijker om informatie te creëren, kopiëren en delen. De impact ervan op de samenleving was vergelijkbaar met die van de digitale transformatie in onze tijd.
Halverwege de negentiende eeuw bracht de opkomst van de telegraaf een revolutie teweeg op het gebied van telecommunicatie. Plotseling konden mensen informatie elektronisch en in real-time versturen van het ene continent naar het andere. De ontwikkeling zette zich voort met de uitvinding van de telefoon, waarmee mensen direct gegevens met elkaar konden uitwisselen zonder beperkt te worden door landsgrenzen of oceanen.
De uitvinding van moderne computers en het internet hebben de manier waarop we naar contentmanagement kijken volledig veranderd. In ons digitale tijdperk hebben we toegang tot een eindeloze stroom gegevens die we kunnen gebruiken om bedrijven in iedere sector te optimaliseren. Heeft u soms het gevoel dat het ouderwets is om facturen en contracten handmatig te verwerken? Nou, dat klopt! Door de opkomst van papierloos werken lijkt het alsof documenten van een paar jaar geleden zo oud zijn als de kleitabletten van Hammurabi. Content Services zijn dé moderne oplossing voor informatiebeheer, waarmee uw gegevens efficiënt kunt archiveren, beveiligen en delen binnen uw organisatie.
Lees alles over de geschiedenis van contentmanagement: van het stenen tijdperk tot aan de facturen op uw bureau. Als mens hebben we altijd manieren gevonden om de content die we maakten te verwerken en op te slaan. Nu is het aan u!