Change language
Change country

Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op de meest voorkomende vragen.
Klant zoekt het antwoord op zijn laptop

Waar kunnen wij u mee helpen?

De vragen zijn in groepen verdeeld, zodat u eenvoudig vindt wat u zoekt.

  • Uw factuur
  • Uw servicecontract
  • Toners, service en onderhoud
  • Printers en multifunctionals
  • Software en oplossingen
  • Sponsoring of het ondersteunen van een goed doel
  • Onze impact op het milieu en besparingstips

Waar kan ik een kopiefactuur opvragen?

Stuur uw verzoek naar: debiteuren@dnl.kyocera.com onder vermelding van het factuurnummer en/of debiteurennummer.
Vermeld ook de naam van de ontvanger en naar welk e-mailadres we de kopiefactuur kunnen sturen.

Ik heb een vraag voor de afdeling crediteuren

Stuur uw vraag naar: crediteuren@dnl.kyocera.com en wij helpen u verder.

Ik heb een vraag voor de afdeling debiteuren

Stuur uw vraag naar debiteuren@dnl.kyocera.com en wij helpen u verder. 

Waar vind ik de tellerstanden van mijn printer?

U vindt de tellerstand(en) op de statuspagina van uw machine.

Zo print u de statuspagina:

  • Klik op System Menu
  • Ga naar Report
  • Print Report

Waar kan ik navragen wat de looptijd van mijn servicecontract (nog) is?

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze afdeling Service Administration.
Ze zijn bereikbaar via telefoonnummer 020  58 77 242 of per e-mail: contracten@dnl.kyocera.com.

Hoe zeg ik mijn servicecontract op?

U kunt uw opzegging, met vermelding van het contractnummer, mailen naar contracten@dnl.kyocera.com.

Houd rekening met een contractuele opzegtermijn van 3 maanden.

Wat is de opzegtermijn?

De contractuele opzegtermijn is 3 maanden.
Zorg er dus voor dat wij minimaal 3 maanden voor het einde van de looptijd van het contract uw schriftelijke opzegging hebben ontvangen.

U kunt uw opzegging, met vermelding van het contractnummer, sturen naar contracten@dnl.kyocera.com.

Wat gebeurt er als ik mijn servicecontract niet tijdig opzeg?

Als wij geen opzegging van u ontvangen, wordt de overeenkomst automatisch met 12 maanden verlengd. 

Mijn printer werkt niet goed of heeft een storing, wat moet ik doen?

Er zijn drie mogelijkheden:

  • Neem contact op met de KYOCERA-dealer waar u uw printer gekocht heeft. Zij helpen u graag verder.
  • Als dat niet mogelijk is, kunt u ons serviceteam bellen via 020 587 72 50.
  • U kunt ook online een serviceverzoek indienen. Zorg ervoor dat u het serienummer en/of contractnummer van uw printer bij de hand heeft. 

Hoeveel kleurafdrukken kan ik met een tonercartridge maken?

Dit verschilt per machine.
Op onze website, onder Producten vindt u bij uw machinetype een datasheet waarin u deze informatie kunt nalezen.

Hoe kan ik toners bestellen?

Heeft u een servicecontract? 
Bel naar 020 587 72 50.
Zorg ervoor dat u het serienummer van de machine bij de hand heeft, dan kunnen wij u snel helpen.

Heeft u geen servicecontact?
Neem contact op met de KYOCERA-dealer waar u uw printer heeft gekocht.

Weet u niet (meer) wie uw KYOCERA-dealer is, bel dan naar 020 587 72 30. Zorg ervoor dat u het serienummer van de machine bij de hand heeft, dan kunnen wij u snel helpen.

Ik wil deelnemen aan het KYOCERA toner return programma, waar kan ik mij inschrijven en hoe werkt het?

U kunt zich hier aanmelden. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Na verwerking van uw aanvraag ontvangt u na ongeveer 5 werkdagen een tonerverzameldoos. Wanneer de verzameldoos vol is meldt u dit via de website. De verzameldoos wordt vervolgens opgehaald door ons recyclebedrijf.

Waar kan ik een rapport downloaden hoeveel CO2 ik bespaar met jullie toner return programma?

Als u deelneemt aan ons toner return programma kunt u een recyclingscertificaat downloaden.

Onder Mijn account vindt u Recyclingscertificaat

Waar kan ik de nieuwste printer driver downloaden?

U kunt de nieuwste printer drivers op deze pagina downloaden.

Waar vind ik het serienummer van mijn printer?

Het serienummer bestaat uit een combinatie van 10 cijfers en letters.
Afhankelijk van de printer vind u het serienummer op een sticker op de printer of onder de klep van de papierdoorvoer.

Het serienummer staat ook op de statuspagina.
Zo print u deze pagina:

  • Klik op System Menu
  • Ga naar Report
  • Print Report
  • Status Page 

Waar vind ik meer informatie over papier- en lade-instellingen?

Op onze website staat van elk product een handleiding. Hierin staat hoe u de instellingen van uw machine kunt aanpassen. U vindt de handleiding van uw printer of multifunctional bij Producten.

U kunt ook ons serviceteam bellen op 020 587 72 50. Zij helpen u graag verder.

Wat zijn de inloggegevens van het Command Center RX?

Dit hangt af van het model:

  • Bij oudere modellen is de username en het wachtwoord: Admin
  • Bij TASKalfa **54ci en nieuwere modellen is de username: Admin. Het wachtwoord is het serienummer van de machine.


 

 

Waar kan ik de garantievoorwaarden nalezen?

Ik wil deelnemen aan het KYOCERA toner return programma, waar kan ik mij inschrijven en hoe werkt het?

U kunt zich hier aanmelden. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Na verwerking van uw aanvraag ontvangt u na ongeveer 5 werkdagen een tonerverzameldoos. Wanneer de verzameldoos vol is meldt u dit via de website. De verzameldoos wordt vervolgens opgehaald door ons recyclebedrijf.

Hoe stel ik op een multifunctionele printer het e-mailadres in waar ik naartoe wil scannen?

N.B. Vooraf is het van belang de volgende informatie te verzamelen:

· SMTP server naam Eg, smtp.gmail.com
· Portnummer, eg 25, 465, 587
· Naam en wachtwoord van het account

Indien de gegevens niet bekend zijn kunt u vaak via google.nl deze informatie ophalen. Als u bv zoekt naar de gegevens van Gmail (mail.google.com) dan vindt u die vaak
terug op de webpagina van de betreffende server, uw e-mail provider. Of vraag
het aan uw systeembeheerder/It-bedrijf.

Instellen
1.
Ga naar de CCRX, dit is de webpagina van de printer en log in (print eventueel een statuspagina, daat staat de url van de webpagina op).
2
. Ga naar functie-instellingen>E-mail
3. Vul de gevraagde gegevens in.
4. Indien de SMTP-protocol nog niet aanstaat, klik op de blauwe link protocol om naar de protocollen te gaan en daar de SMTP protocol aan te zetten. (melding 1105). Zet ook direct de SMTP beveiligingsprotocol op de juiste setting eg. SSL of STARTLS.     (melding  4803)
5. Indien SMTP-beveiliging nog niet aan staat, klik op de blauwe link protocol om naar de protocollen te gaan en daar het SMTP-beveiliging protocol aan te zetten.
    *  Port 465 (SSL/TLS required)
    *  Port 587 (STARTTLS required)
6. Als laatste is het belangrijk dat de afzender is ingevuld (melding 1106 of 3101).  Handigste is om hier het eigen e-mailadres in te zetten, zodat de ontvanger bij het beantwoorden van de mail terugmailt naar de eigen mailbox.     
7. Indien alle instellingen goed staan kunt u de settings naar de printer sturen door te klikken op verzenden.Met de testknop kunt u vervolgens controleren of de test een OK geeft of wellicht een meldingscode. (Voor troubleshooten op de codes)
8. Nu de printer kan mailen, moet het adresboek gevuld te worden.
    Ga naar het adresboek>adresboek apparaat. Klik op toevoegen.
    Vul de naam in. (deze zien we straks terug op de MFP)*
    Vul het e-mailadres in waar u naartoe wilt mailen.
    En klik vervolgens onderaan de pagina op verzenden, om de info naar de printer te sturen.

*(Handigste is om in de naam duidelijk te kunnen zien waar dit adres van is)

Scan to e-mail document met afbeeldingen Scan to e-mail document met afbeeldingen

Ik krijg een 'Server Offline' melding op het scherm van de MFP bij gebruik van MyQ/ScannerVision/PaperCut. Hoe kan ik dit verhelpen?

Controleer of de services van de applicatie op de server gestart zijn.
In Windows (server), open Services scherm (Windows toets en typ ‘Services’)

MyQ services:
Firebird Server, MyQ HTTP Router, MyQ HTTP Server, MyQ Print Server,
KYOCERA Net Manager Server

ScannerVision services:
ScannerVision Networking Service, ScannerVision Processing Service

PaperCut services:
PaperCut Application Server, PaperCut Print Deploy Server, PaperCut
Print Provider en PaperCut Web Print Server

Controleer de log van de applicatie.

Neem contact op met uw systeembeheerder.
Hij/zij kan contact met ons opnemen via 020 587 72 88 of solutions.support@dnl.kyocera.com

Mijn scans of afdrukken komen niet aan bij gebruik van MyQ/ScannerVision/PaperCut. Wat moet ik doen?

Controleer of de services van de applicatie op de server gestart zijn.
In Windows (server), open Services scherm (Windows toets en typ ‘Services’)

MyQ services:
Firebird Server, MyQ HTTP Router, MyQ HTTP Server, MyQ Print Server,
KYOCERA Net Manager Server

ScannerVision services:

ScannerVision Networking Service, ScannerVision Processing Service

PaperCut services:
PaperCut Application Server, PaperCut Print Deploy Server, PaperCut
Print Provider en PaperCut Web Print Server

Controleer de log van de applicatie.

Neem contact op met uw systeembeheerder.
Hij/zij kan contact met ons opnemen via 020 587 72 88 of solutions.support@dnl.kyocera.com

Mijn DocuWare desktop app werkt niet.

Controleer in uw Windows-systeem tray of de desktop app geïnstalleerd is en aanstaat.

Inloggen in DocuWare
Ga naar menu > Desktop Apps > connect to Desktop Apps

MyQ geeft een licentie error (already activated on another hardware).

Na onderhoud op de “virtuele” server geeft de MyQ-server aan dat de licentie over 7 dagen verloopt.

  • Bij het opnieuw activeren van de licenties, geeft de MyQ-server de melding dat de licenties al geactiveerd zijn op andere hardware
  • De HW-code is gewijzigd, waardoor de licenties die daaraan zijn gekoppeld zijn verlopen
  • Vraag binnen 7 dagen een licentie reset aan

Log in op de MyQ-server, bij Home staat een knop met een reddingsboei voor het genereren van een bestand (generate data for support).

Mail dit bestand samen met uitleg wat er aan vooraf is gegaan, naar solutions.support@dnl.kyocera.com.
De aanvraag van een licentie reset duurt maximaal 2 werkdagen, na aanlevering van alle benodigde informatie.

Nadat u van ons bericht krijgt, kunt u zelf de licentie(s) activeren op de licentiepagina van MyQ.

Ik wil een verzoek voor sponsoring of de ondersteuning van een goed doel bespreken.

Stuur uw verzoek en informatie over het goede doel of de sponsoring naar: henriette.timmer@dnl.kyocera.com

Waar kan ik een rapport downloaden hoeveel CO2 wij besparen met het toner return programma?

Als u deelneemt aan ons toner return programma kunt u een recyclingscertificaat downloaden.

Log in op de website van het toner return programma.
Onder Mijn account vindt u uw persoonlijke recyclingscertificaat.

Wat doet KYOCERA om haar impact op het milieu te verminderen?

Al sinds 2013 compenseren wij onze complete jaarlijkse CO2-voetafdruk van de hele Kyocera Group (298 bedrijven) met onze wereldwijde zonne-energieparken.

In 2020 werd drie keer zoveel hernieuwbare energie opgewekt als wij wereldwijd verbruikten. 

Lees over alle maatregelen die we nemen in ons duurzaamheidsverslag

Een van de 50 meest duurzaam beheerde bedrijven

Ontdek waarom wij deze erkenning hebben gekregen.

Cookies en uw privacy

We gebruiken essentiële cookies om de goede werking van onze website te garanderen. Statistische cookies helpen ons om beter te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt en marketingcookies stellen ons in staat om de inhoud beter af te stemmen op de bezoekers van onze website. U kunt uw cookievoorkeuren selecteren via de knop 'Voorkeuren' hieronder, of selecteer 'Alle cookies accepteren' om door te gaan met alle cookies. Door 'Accepteer alle cookies' te selecteren gaat u akkoord met het opslaan van deze cookies op uw apparaat. U kunt deze cookies weigeren door 'Accepteer alleen essentiële cookies' te selecteren. In dat geval staat u ons toe alleen die cookies op uw apparaat te plaatsen die noodzakelijk zijn voor de correcte weergave van onze website.

Cookievoorkeuren

Veld is verplicht

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Veld is verplicht

Met deze cookies kunnen wij de werking van onze website meten en verbeteren.

Veld is verplicht

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u toestemming daarvoor geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt, zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.