• Change language
    Change country

    Veelgestelde vragen

    Vind het antwoord op de meest voorkomende vragen.
    Klant zoekt het antwoord op zijn laptop

    Waar kunnen wij u mee helpen?

    De vragen zijn in groepen verdeeld, zodat u eenvoudig vindt wat u zoekt.

    • Uw factuur
    • Uw servicecontract
    • Toners, service en onderhoud
    • Printers en multifunctionals
    • Software en oplossingen
    • Sponsoring of het ondersteunen van een goed doel
    • Onze impact op het milieu en besparingstips

    Waar kan ik een kopiefactuur opvragen?

    Stuur uw verzoek naar: debiteuren@dnl.kyocera.com onder vermelding van het factuurnummer en/of debiteurennummer.
    Vermeld ook de naam van de ontvanger en naar welk e-mailadres we de kopiefactuur kunnen sturen.

    Ik heb een vraag voor de afdeling crediteuren

    Stuur uw vraag naar: crediteuren@dnl.kyocera.com en wij helpen u verder.

    Ik heb een vraag voor de afdeling debiteuren

    Stuur uw vraag naar debiteuren@dnl.kyocera.com en wij helpen u verder. 

    Waar vind ik de tellerstanden van mijn printer?

    U vindt de tellerstand(en) op de statuspagina van uw machine.

    Zo print u de statuspagina:

    • Klik op System Menu
    • Ga naar Report
    • Print Report

    Waar kan ik navragen wat de looptijd van mijn servicecontract (nog) is?

    Hiervoor kunt u contact opnemen met onze afdeling Service Administration.
    Ze zijn bereikbaar via telefoonnummer 020  58 77 242 of per e-mail: service.administration@dnl.kyocera.com.

    Hoe zeg ik mijn servicecontract op?

    U kunt uw opzegging, met vermelding van het contractnummer, mailen naar service.administration@dnl.kyocera.com.

    Houd rekening met een contractuele opzegtermijn van 3 maanden.

    Wat is de opzegtermijn?

    De contractuele opzegtermijn is 3 maanden.
    U moet ons dus minimaal 3 maanden voor de datum van het einde van de looptijd van het contract uw schriftelijke opzegging toesturen.

    U kunt uw opzegging, met vermelding van het contractnummer, sturen naar service.administration@dnl.kyocera.com.

    Wat gebeurt er als ik mijn servicecontract niet tijdig opzeg?

    Als wij geen opzegging van u ontvangen, wordt de overeenkomst automatisch met 12 maanden verlengd. 

    Mijn printer werkt niet goed of heeft een storing, wat moet ik doen?

    Er zijn drie mogelijkheden:

    • Neem contact op met de KYOCERA-dealer waar u uw printer gekocht heeft. Zij helpen u graag verder.
    • Als dat niet mogelijk is, kunt u ons serviceteam bellen via 020 587 72 50.
    • U kunt ook online een serviceverzoek indienen. Zorg ervoor dat u het serienummer en/of contractnummer van uw printer bij de hand heeft. 

    Hoeveel kleurafdrukken kan ik met een tonercartridge maken?

    Dit verschilt per machine.
    Op onze website, onder Producten vindt u bij uw machinetype een datasheet waarin u deze informatie kunt nalezen.

    Hoe kan ik toners bestellen?

    Heeft u een servicecontract? 
    Bestel online of bel naar 020 587 72 50.
    Zorg ervoor dat u het serienummer van de machine bij de hand heeft, dan kunnen wij u snel helpen.

    Heeft u geen servicecontact?
    Neem contact op met de KYOCERA-dealer waar u uw printer heeft gekocht.

    Weet u niet (meer) wie uw KYOCERA-dealer is, bel dan naar 020 587 72 30. Zorg ervoor dat u het serienummer van de machine bij de hand heeft, dan kunnen wij u snel helpen.

    Ik wil deelnemen aan het KYOCERA toner return programma, waar kan ik mij inschrijven en hoe werkt het?

    U kunt zich hier aanmelden. Er zijn geen kosten aan verbonden.

    Na verwerking van uw aanvraag ontvangt u na ongeveer 5 werkdagen een tonerverzameldoos. Wanneer de verzameldoos vol is meldt u dit via de website. De verzameldoos wordt vervolgens opgehaald door ons recyclebedrijf.

    Waar kan ik een rapport downloaden hoeveel CO2 ik bespaar met jullie toner return programma?

    Als u deelneemt aan ons toner return programma kunt u een recyclingscertificaat downloaden.

    Onder Mijn account vindt u Recyclingscertificaat

    Waar kan ik de nieuwste printer driver downloaden?

    U kunt de nieuwste printer drivers op deze pagina downloaden.

    Waar vind ik het serienummer van mijn printer?

    Het serienummer bestaat uit een combinatie van 10 cijfers en letters.
    Afhankelijk van de printer vind u het serienummer op een sticker op de printer of onder de klep van de papierdoorvoer.

    Het serienummer staat ook op de statuspagina.
    Zo print u deze pagina:

    • Klik op System Menu
    • Ga naar Report
    • Print Report
    • Status Page 

    Waar vind ik meer informatie over papier- en lade-instellingen?

    Op onze website staat van elk product een handleiding. Hierin staat hoe u de instellingen van uw machine kunt aanpassen. U vindt de handleiding van uw printer of multifunctional bij Producten.

    U kunt ook ons serviceteam bellen op 020 587 72 50. Zij helpen u graag verder.

    Wat zijn de inloggegevens van het Command Center RX?

    Dit hangt af van het model:

    • Bij oudere modellen is de username en het wachtwoord: Admin
    • Bij TASKalfa **54ci en nieuwere modellen is de username: Admin. Het wachtwoord is het serienummer van de machine.


     

     

    Waar kan ik de garantievoorwaarden nalezen?

    Ik wil deelnemen aan het KYOCERA toner return programma, waar kan ik mij inschrijven en hoe werkt het?

    U kunt zich hier aanmelden. Er zijn geen kosten aan verbonden.

    Na verwerking van uw aanvraag ontvangt u na ongeveer 5 werkdagen een tonerverzameldoos. Wanneer de verzameldoos vol is meldt u dit via de website. De verzameldoos wordt vervolgens opgehaald door ons recyclebedrijf.

    Hoe stel ik op een multifunctionele printer het e-mailadres in waar ik naartoe wil scannen?

    Ga naar de CCRX, dit is de webpagina van de printer en log in.
    Print eventueel een statuspagina, daat staat de url van de webpagina op.

    Ga naar functie-instellingen>E-mail
    Vul de gevraagde gegevens in.

    Staat het SMTP-protocol nog niet aan? Klik op de blauwe link protocol om naar de protocollen te gaan en daar het SMTP-protocol aan te zetten (melding 1105).

    Zet ook direct het SMTP-beveiligingsprotocol op de juiste setting eg. SSL of STARTLS (melding 4803).
    Als de SMTP-beveiliging nog niet aan staat, klik op de blauwe link protocol om naar de protocollen te gaan en daar het SMTP-beveiliging protocol aan te zetten.

    *  Port 465 (SSL/TLS required)

    *  Port 587 (STARTTLS required)

    Als laatste is het belangrijk dat de afzender is ingevuld (melding 1106 of 3101).

    Het handigste is om hier het eigen e-mailadres in te zetten, zodat de ontvanger bij het beantwoorden van de mail terugmailt naar de eigen mailbox.

    Als alle instellingen goed staan kunt u de settings naar de printer sturen door te klikken op verzenden. Met de testknop kunt u vervolgens controleren of de test een OK geeft of wellicht een meldingscode.
    Nu de printer kan mailen, moet het adresboek gevuld te worden.

    Ga naar het adresboek>adresboek apparaat.
    Klik op toevoegen.
    Vul de naam in. Kies een zinvolle naam, deze ziet u straks terug op de MFP.

    Vul het e-mailadres in waar u naartoe wilt mailen.

    Klik onderaan de pagina op verzenden, om de informatie naar de printer te sturen.


     

    Ik krijg een 'Server Offline' melding op het scherm van de MFP bij gebruik van MyQ/ScannerVision/PaperCut. Hoe kan ik dit verhelpen?

    Controleer of de services van de applicatie op de server gestart zijn.
    In Windows (server), open Services scherm (Windows toets en typ ‘Services’)

    MyQ services:
    Firebird Server, MyQ HTTP Router, MyQ HTTP Server, MyQ Print Server,
    KYOCERA Net Manager Server

    ScannerVision services:
    ScannerVision Networking Service, ScannerVision Processing Service

    PaperCut services:
    PaperCut Application Server, PaperCut Print Deploy Server, PaperCut
    Print Provider en PaperCut Web Print Server

    Controleer de log van de applicatie.

    Neem contact op met uw systeembeheerder.
    Hij/zij kan contact met ons opnemen via 020 587 72 88 of solutions.support@dnl.kyocera.com

    Mijn scans of afdrukken komen niet aan bij gebruik van MyQ/ScannerVision/PaperCut. Wat moet ik doen?

    Controleer of de services van de applicatie op de server gestart zijn.
    In Windows (server), open Services scherm (Windows toets en typ ‘Services’)

    MyQ services:
    Firebird Server, MyQ HTTP Router, MyQ HTTP Server, MyQ Print Server,
    KYOCERA Net Manager Server

    ScannerVision services:

    ScannerVision Networking Service, ScannerVision Processing Service

    PaperCut services:
    PaperCut Application Server, PaperCut Print Deploy Server, PaperCut
    Print Provider en PaperCut Web Print Server

    Controleer de log van de applicatie.

    Neem contact op met uw systeembeheerder.
    Hij/zij kan contact met ons opnemen via 020 587 72 88 of solutions.support@dnl.kyocera.com

    Mijn DocuWare desktop app werkt niet.

    Controleer in uw Windows-systeem tray of de desktop app geïnstalleerd is en aanstaat.

    Inloggen in DocuWare
    Ga naar menu > Desktop Apps > connect to Desktop Apps

    MyQ geeft een licentie error (already activated on another hardware).

    Na onderhoud op de “virtuele” server geeft de MyQ-server aan dat de licentie over 7 dagen verloopt.

    • Bij het opnieuw activeren van de licenties, geeft de MyQ-server de melding dat de licenties al geactiveerd zijn op andere hardware
    • De HW-code is gewijzigd, waardoor de licenties die daaraan zijn gekoppeld zijn verlopen
    • Vraag binnen 7 dagen een licentie reset aan

    Log in op de MyQ-server, bij Home staat een knop met een reddingsboei voor het genereren van een bestand (generate data for support).

    Mail dit bestand samen met uitleg wat er aan vooraf is gegaan, naar solutions.support@dnl.kyocera.com.
    De aanvraag van een licentie reset duurt maximaal 2 werkdagen, na aanlevering van alle benodigde informatie.

    Nadat u van ons bericht krijgt, kunt u zelf de licentie(s) activeren op de licentiepagina van MyQ.

    Ik wil een verzoek voor sponsoring of de ondersteuning van een goed doel bespreken.

    Stuur uw verzoek en informatie over het goede doel of de sponsoring naar: henriette.timmer@dnl.kyocera.com

    Waar kan ik een rapport downloaden hoeveel CO2 wij besparen met het toner return programma?

    Als u deelneemt aan ons toner return programma kunt u een recyclingscertificaat downloaden.

    Log in op de website van het toner return programma.
    Onder Mijn account vindt u uw persoonlijke recyclingscertificaat.

    Wat doet KYOCERA om haar impact op het milieu te verminderen?

    Al sinds 2013 compenseren wij onze complete jaarlijkse CO2-voetafdruk van de hele Kyocera Group (298 bedrijven) met onze wereldwijde zonne-energieparken.

    In 2020 werd drie keer zoveel hernieuwbare energie opgewekt als wij wereldwijd verbruikten. 

    Lees over alle maatregelen die we nemen in ons duurzaamheidsverslag

    Een van de 50 meest duurzaam beheerde bedrijven

    Ontdek waarom wij deze erkenning hebben gekregen.

    Cookies en uw privacy

    Wij gebruiken essentiële cookies voor eenvoudige en doeltreffende interactie met onze website, analyserende cookies zodat wij beter begrijpen hoe onze website wordt gebruikt, en marketing cookies om de reclame op u af te stemmen. In de Cookieverklaring vindt u meer informatie. Met de button 'Voorkeuren' kunt u uw cookievoorkeuren instellen of u kunt op 'Ik ga akkoord' klikken en alle cookies accepteren.

    Cookievoorkeuren

    Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

    Met deze cookies kunnen wij de werking van onze website meten en verbeteren.

    Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u toestemming daarvoor geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.