Change language
Change country

Inkoopprocessen optimaliseren en versimpelen

Zorgen dat materialen op tijd arriveren, daar heeft u elke dag mee te maken.
woman holding pharma boxes

Het kan behoorlijk ingewikkeld zijn om met verschillende leveranciers om te gaan. Daarom is het zo belangrijk voor bedrijven om het inkoopproces simpeler en efficiënter maken. Door processen te automatiseren, worden procurementafdelingen productiever. Bovendien kunnen ze zich richten op het sluiten van de beste deals voor het bedrijf, in plaats van op administratieve rompslomp.

Medewerkers hoeven zich niet langer bezig te houden met papierwerk en het zoeken naar dossiers. Zo houden ze tijd over om prestaties te analyseren en manieren te vinden om kosten te besparen. Uiteindelijk kunnen ze dus productiever werken en bereiken ze betere resultaten. Voor een bedrijf levert dit lagere kosten op en een hogere winstmarge bij het ontwikkelen van een product of dienst.

U kunt de oplossingen integreren in een bestaand Enterprise Resource Planning-systeem, zowel aan de kant van het bedrijf als aan de leverancierskant. Zo zorgt u dat de communicatie een stuk soepeler en makkelijker verloopt, zowel in- als extern. Hierdoor kan uw organisatie efficiënter werken dan u ooit voor mogelijk had gehouden. Onze oplossingen leveren procurement veel op: ze zorgen voor lagere kosten en manieren om relaties met leveranciers te verbeteren. Uiteindelijk verdienen ze zichzelf dus terug, waardoor ze bijdragen aan het bereiken van langetermijndoelen.

colleagues in a meeting discussing papers on a clipboard

Oneindige stapels papierwerk die moeten worden verwerkt en gearchiveerd? Lastige communicatie met leveranciers? Geld dat lijkt te verdampen? Stapels contracten en te betalen facturen, waardoor u door de bomen het bos niet meer ziet? Voor veel Chief Procurement Officers en hun teams zullen deze dingen bekend klinken.

Digitale procesoptimalisatie zal helpen om dit soort uitdagingen aan te gaan – en meer. Zo rekenen inkopers af met de vervelende problemen waar ze elke dag weer tegenaan lopen. Gestroomlijnde processen van begin tot eind zijn onmisbaar voor iedere procurementafdeling.  

Volgens een rapport van PWC maken inkoopkosten 50% tot 80% uit van de totale kosten van bedrijven. Hierop besparen is dus een van de beste manieren om de kosten te verlagen. Zo kunnen bedrijven lagere prijzen gaan hanteren om concurrerender te zijn. Of nog beter: zorgen voor een betere winstmarge.

Groei door processen te automatiseren

Met technologie kunt u procurementprocessen stroomlijnen, zodat ze meer opleveren.

  • Waardevolle informatie voor inkopers

    Waardevolle informatie voor inkopers

    Als onderdeel van een inkoopstrategie voor goederen, voorziet een digitaal platform inkopers van waardevolle informatie, zodat ze de beste deal kunnen sluiten. Analyserapporten op basis van reële data en informatie stellen inkopers in staat bestaande partners te evalueren en met aanbiedingen van nieuwe leveranciers te vergelijken.

    Waardevolle informatie voor inkopers
    Waardevolle informatie voor inkopers

    Zorg dat inkopers over zoveel mogelijk informatie beschikken, zodat ze goed voorbereid kunnen onderhandelen.

  • Betere zakelijke relaties

    Betere zakelijke relaties

    Goed documentbeheer maakt het makkelijker om relaties met leveranciers te onderhouden. Door contentmanagementsystemen te integreren in bestaande systemen, krijgt u bijvoorbeeld een waarschuwing als een factuur betaald moet worden. Zo wordt iedere factuur netjes op tijd voldaan: een belangrijke voorwaarde voor goede zakelijke relaties. Communicatiesystemen verbeteren ook de relatie tussen inkopers en leveranciers en zorgen dat inkopers meer tijd kunnen besteden aan het vinden van betere deals voor het bedrijf.

    Betere zakelijke relaties
    Betere zakelijke relaties

    Alle belangrijke informatie en dossiers op één plek.

  • Strategischer worden

    Strategischer worden

    Door optimalisatietechnologie te gebruiken, kunnen procurementafdelingen eindelijk doen waar het eigenlijk allemaal om draait: strategischer worden. Dit wordt bevestigd door de Harvard Business Review: volgens dit vakblad kunnen bedrijven hun distributieketen als een kapitaalbron gaan gebruiken zodra ze contentmanagement implementeren als onderdeel van hun digitale transformatie.

    Strategischer worden
    Strategischer worden

    Stroomlijn processen en richt u op de lange termijn.

woman working on a laptop

Het verwerken van facturen optimaliseren

Bedrijven die facturen geautomatiseerd verwerken, hoeven zich geen zorgen meer te maken over hun boekhouding.  

Cookies en uw privacy

Wij gebruiken essentiële cookies voor eenvoudige en doeltreffende interactie met onze website, analyserende cookies zodat wij beter begrijpen hoe onze website wordt gebruikt, en marketing cookies om de reclame op u af te stemmen. In de Cookieverklaring vindt u meer informatie. Met de button 'Voorkeuren' kunt u uw cookievoorkeuren instellen of u kunt op 'Ik ga akkoord' klikken en alle cookies accepteren.

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Met deze cookies kunnen wij de werking van onze website meten en verbeteren.

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u toestemming daarvoor geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.