Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen u een e-mail met instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. Als u uw gebruikersnaam bent vergeten, de e-mail niet hebt ontvangen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen of hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op.
Als u een correcte e-mailadres uit onze database hebt ingevoerd, zullen we reageren in ...
U kunt een nieuw account aanvragen door uw gegevens naar ons te mailen. Na goedkeuring sturen we u een tijdelijk wachtwoord per e-mail.
Momenteel kunnen alleen partners en werknemers van Kyocera Document Solutions inloggen. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.
De afgelopen tien tot vijftien jaar zijn onbarmhartig geweest voor bedrijven die grote hoeveelheden drukwerk moesten produceren, ongeacht de sector. De financiële crisis heeft serieus huisgehouden en er waren maar weinig activiteiten die harder werden geraakt. Noodlijdende bedrijven moesten hun kosten terugbrengen, op welke manier dan ook, en de marketingafdeling was een van de eerste slachtoffers. Dat betekende dat reclame- en publiciteitscampagnes moesten worden teruggeschroefd en men naar digitaal begon te kijken als goedkoper alternatief om de doelgroep te bereiken. Het resultaat voor de printindustrie? Een hevige prijsoorlog die het faillissement van talloze bedrijven betekende.
We zagen marktleiders die ineens alles op alles moesten zetten om het hoofd boven water te houden. Zelfs een grote, internationale speler als Shinohara kon de concurrentieslag niet langer aan en zag de omzet tussen 2009 en 2010 gehalveerd worden van € 41 tot € 18 miljoen. Het werd duidelijk dat traditionele werkwijzen niet langer de oplossing waren voor een markt waarin klanten steeds veeleisender werden vanwege de krimpende budgetten en de groeiende behoefte aan toegevoegde waarde.
Zoals altijd het geval is als de markt een groot aantal bedrijven overboord duwt, moest men een manier zien te vinden om zich het vege lijf te redden. Bedrijven die genoegen namen met watertrappelen, begonnen langzaam te zinken, verzwaard als ze waren door financiële lasten. Om het hoofd boven water te houden moesten bedrijven innoveren en nieuwe manieren zien te vinden om voor toegevoegde waarde te zorgen.
Een en ander viel samen met een van de snelste technologische ontwikkelingen die de
branche ooit had meegemaakt. Laserprinters hadden hun piek bereikt en vormden geen oplossing meer voor bedrijven die op andere aspecten dan kosten wilden concurreren. Dit joeg de investeringen in innovatieve digitale printers en inkjet aan. Document solutions providers hadden te maken met hun eigen uitdagingen, nu de kantoormarkt verzadigd raakte en bedrijven overstapten op digitaal. Toen deze twee sterk op elkaar gelijkende branches de ene na de andere klap te verduren kregen, bleek gezamenlijke innovatie dé oplossing om er weer bovenop te komen.
Uiteraard bleven de kosten een factor van belang. Hoe innovatief en creatief bedrijven ook leken, in behoudende branches draaide alles nog om het kostenplaatje. Nieuwe technologieën moesten tot kostenbesparingen leiden, wilden ze serieus worden overwogen. En inkjet voorzag in die behoefte. Inkjet is niet alleen goedkoper in het gebruik dan toner, maar de printers zelf bestaat ook uit minder onderdelen. Dat betekent dat er een kleinere kans is op defecten of uitval.
Innovatieve inkjettechnologie brengt digitale print naar een nieuw niveau.
Bovendien zijn inkjetprinters beter voor het milieu. Doordat er geen hitte nodig is om de toner op het papier aan te brengen, blijft het energieverbruik beperkt. Dat heeft niet alleen gevolgen voor de kosten van een afdruktaak, maar ook voor het milieu, aangezien verspilling wordt voorkomen en de efficiëntie wordt verbeterd. Bij Kyocera geloven we dat duurzaam innoveren van cruciaal belang is.
De groeiende populariteit van inkjetprinters vormt een oplossing voor twee van de grootste problemen in de branche. Om te beginnen, op het vlak van kostenoptimalisatie: het effectief kunnen uitvoeren van afdruktaken waar multifunctionals minder geschikt voor zijn en die niet omvangrijk genoeg zijn om de aanschaf van offset te rechtvaardigen. Inkjetprinters zijn in dat gat gesprongen doordat ze een effectieve oplossing voor dit probleem vormden: schaalvoordelen gecombineerd met minder verspilling.
Het andere probleem is de toegevoegde waarde. Nu klanten steeds veeleisender zijn geworden, hebben ze manieren nodig om waarde aan hun gedrukte communicatie toe te kunnen voegen. De oplossing voor dit probleem ligt in het personaliseren van het afgedrukte materiaal. Uit een onderzoek van Evergage and Researchscape International bleek dat 98% van de marketeers personalisatie aanbeveelt om de klantrelatie te verbeteren, terwijl 90% een duidelijke verhoging van de inkomsten waarneemt als resultaat van een gepersonaliseerde communicatiecampagne. In 2019 stelde 50% van de bedrijven het budget voor gepersonaliseerd materiaal te willen verhogen, een stijging van 11% ten opzichte van 2018. Dat biedt unieke kansen voor bedrijven die afhankelijk zijn van grote oplages.
Digitale productieprinters bieden een manier om materiaal te personaliseren, wat belangrijk is voor het leveren van toegevoegde waarde. Door data te integreren met bedrijfssystemen en -werkstromen krijgt elk document een uniek karakter. Dit is de innovatie waar de klant om heeft gevraagd – een essentieel voordeel dat nu door leveranciers wordt geleverd. Eindelijk hebben klantgerichte bedrijven die met grote oplages werken een manier gevonden om te concurreren zonder dat ze daarvoor de prijzen tot onwerkbare waarden hoeven te verlagen.
Er is een nieuwe tijd aangebroken, en er gloort nieuwe hoop voor het segment. Dit is het moment om de volgende stap te zetten en waarde toe te voegen aan wat grootschalig afdrukken al kan bieden. Door gebruik te maken van de data die ze voorhanden hebben, kunnen bedrijven gebruikmaken van de alle mogelijkheden die het digitale tijdperk te bieden heeft.
Dat is ook waarom we aanwezig zullen zijn op DRUPA, de grootste vakbeurs van het jaar in Düsseldorf (in juni 2020). Onze stand staat in hal 6. We hebben er alle vertrouwen in dat productieprinten de toekomst van grootschalig afdrukwerk wordt. Die sector heeft daar het meest bij te winnen. Door de introductie van technologieën waarmee bedrijven waarde kunnen toevoegen en de kosten kunnen reduceren, zijn we de filosofie van Kyocera, het streven naar grootsheid, getrouw.
Download een kopie en lees meer over de toekomst van productieprinten.