Change language
Change country

7 onmisbare printerfuncties voor een hybride werkomgeving

Bedrijven experimenteren met manieren van samenwerking tussen medewerkers thuis en op kantoor.
woman working with papers

Veel organisaties ervaren de voordelen: het combineren van persoonlijk (maar sociaal afstandelijk) teamwerk met de flexibiliteit van werken op afstand. Deze hybride werkomgeving stelt de medewerkers in staat om routinematig thuis (of waar dan ook) te werken, of om naar kantoor te komen voor samenwerking op locatie. 

Door de versnelling van werken op afstand en de verschuiving naar een hybride model, beoordelen bedrijven hoe hun afdrukbehoeften evolueren. Naarmate uw organisatie verandert en uw nieuwe hybride werkruimte evolueert, zijn er bepaalde printerfuncties waar u op moet letten wanneer u uw volgende aankoop overweegt. Laten we eens kijken:

 

1. Afdrukbeveiligingsfuncties

Bezorgdheid over de beveiliging van printers op afstand is niet nieuw. Het blijft hoog op de agenda staan, ook voor het hybride kantoor. Daarom is het niet verwonderlijk dat men zich zorgen maakt over de veiligheid van informatie die thuis wordt afgedrukt. Omdat thuiswerken nog wel even actueel zal blijven, is het van vitaal belang dat medewerkers thuis veilig kunnen printen. Let op beveiligingsfuncties zoals:

  • Lokale en netwerkauthenticatie
  • Data-encryptie
  • Overschrijven-wissen  
  • Wachtwoordtoegang

Het zijn niet alleen thuis gebruikte machines die specifieke beveiligingsfuncties vereisen. Zorg ervoor dat u ook uw printomgeving op kantoor goed beveiligt, met functies als:

  • Gebruikersauthenticatie en -autorisatie
  • Veilige communicatieprotocollen
  • Bescherming van opgeslagen gegevens
  • Gegevensoverschrijffunctie
  • Netwerkbewaking

 

2. Cloudgebaseerde mogelijkheden 

De vraag naar oplossingen die effectief en efficiënt kunnen worden geschaald is helder. Dit heeft alles te maken met de verwachte beschikbaarheid van medewerkers. Cloudfunctionaliteit is een onmisbare functie van elke printer binnen de hybride werkruimte. Medewerkers moeten kunnen afdrukken of scannen, waar ze ook werken. Met deze functie kunnen thuiswerkers ook rechtstreeks naar de kantoorprinter afdrukken. 

 

3. Multifunctionele capaciteit  

Met meer werken op afstand is de verwachting dat de omvang van kantoorruimtes zal verminderen. Een van de grootste voordelen van een multifunctionele printer is misschien wel de ruimtebesparing die de machine oplevert. In plaats van ruimte nodig te hebben voor een printer, een fotokopieerapparaat, een scanner en een fax, volstaat in een hybride kantoor één machine met al deze functionaliteiten. 

 

4. Mobielvriendelijke en contactloze printers

Bedrijven moeten kunnen printen en scannen met mobiele apparaten zoals tablets en smartphones. En dan bij voorkeur zonder dat een gedeeld apparaat aangeraakt hoeft te worden. Dit is niet alleen een handige en tijdbesparende functie, maar de contactloze technologie vermindert ook het risico op virusoverdracht. Functies zoals pull-printing door middel van smartcard-authenticatie of zelfs gezichtsherkenning of spraakherkenning zullen ervoor zorgen dat het hybride kantoor een veilige en gezonde werkplek blijft. 

 

5. Een automatische documentinvoer

Vanuit dezelfde gedachte zal een machine met een automatische documentinvoer (ADF) de hoeveelheid aanrakingen verminderen. Met een automatische documentinvoer kan een pak papier in de machine worden geplaatst dat vervolgens automatisch door het apparaat wordt gevoerd, zodat de gebruiker kan afdrukken, scannen of kopiëren zonder elke pagina handmatig te plaatsen.   

 

6. Hoge printercapaciteit

Een hybride werkomgeving is gebaseerd op productiviteit en efficiëntie. Het spreekt dus voor zich dat een printer met een hoge capaciteit een noodzaak is. Overweeg ook om een printer te kiezen met een groot afdrukvolume om onnodige aanrakingen te voorkomen.

 

7. Lage afdrukkosten

Het prijskaartje van uw printer is niet de enige kostenpost waar u op moet letten. De totale eigendomskosten (TCO) omvatten: 

  • Fysieke hardware, zoals de machine zelf
  • Afdrukken, zoals toner en papier
  • Bedrijfskosten, zoals energieverbruik en onderhoud 

Lage bedrijfskosten houden het hybride kantoorbudget beheersbaar en garanderen maximale winstgevendheid in onzekere tijden.

people discussing

Wilt u meer weten over slimme en hybride kantoren?

Download het e-book om te weten hoe u aan de slag kunt. 

Start uw transformatie naar hybride werkplekken

Een nieuw tijdperk voor werken. Een bijpassende nieuwe werkplek. 

Cookies en uw privacy

We gebruiken essentiële cookies om de goede werking van onze website te garanderen. Statistische cookies helpen ons om beter te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt en marketingcookies stellen ons in staat om de inhoud beter af te stemmen op de bezoekers van onze website. U kunt uw cookievoorkeuren selecteren via de knop 'Voorkeuren' hieronder, of selecteer 'Alle cookies accepteren' om door te gaan met alle cookies. Door 'Accepteer alle cookies' te selecteren gaat u akkoord met het opslaan van deze cookies op uw apparaat. U kunt deze cookies weigeren door 'Accepteer alleen essentiële cookies' te selecteren. In dat geval staat u ons toe alleen die cookies op uw apparaat te plaatsen die noodzakelijk zijn voor de correcte weergave van onze website.

Cookievoorkeuren

Veld is verplicht

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Veld is verplicht

Met deze cookies kunnen wij de werking van onze website meten en verbeteren.

Veld is verplicht

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u toestemming daarvoor geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt, zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.