Change language
Change country

Kyocera Document Solutions viert het 60-jarige jubileum van Kyocera Corporation

Schiphol-Rijk - 28 mei 2019: de organisatie werd in april 1959 in Japan opgericht door Dr. Kazuo Inamori, oorspronkelijk genaamd Kyoto Ceramic Co. en had slechts 28 personeelsleden. Na de fusie met vier gelieerde ondernemingen in 1982 nam het bedrijf de naam Kyocera Corporation aan. In 2018 (t/m 31 maart 2019) boekte Kyocera Corporation een omzet van 1.623 biljoen yen en beschikt nu over meer dan 70.000 werknemers wereldwijd.
28-05-19

Aanvankelijk richtte Kyocera zich op de ontwikkeling van industriële keramiek maar diversifieerde in de loop van vele jaren door autocomponenten, elektronische apparaten, zonne-energieopwekkingssystemen en documentoplossingen te ontwikkelen. Kyocera biedt tegenwoordig een immense verscheidenheid aan producten en componenten die te vinden zijn in zeer verschillende soorten omgevingen, van supercomputers tot het internationale ruimtestation ISS en de Mars Rovers van NASA. Met behulp van meer dan 200 verschillende soorten fijn keramiek, heeft de groep een pioniersrol vervuld en tal van innovaties in talloze industrieën op zijn naam staan.

Kyocera Document Solutions Inc. speelt vandaag een belangrijke rol binnen de groep met een portfolio van documentoplossingen. Door de overname van Mita Industrial Co. in 2000, waarmee Kyocera Mita Corporation werd opgericht, ontwikkelde Kyocera zich verder in de zakelijke documentoplossingen. In 2012 ging de divisie verder onder de naam Kyocera Document Solutions.

De organisatie is trots op zijn erfgoed en deelt kennis met klanten over de hele wereld in verschillende industrieën om van de wereld een efficiëntere en milieuvriendelijkere plek te maken die een duurzame groei voor iedereen zal garanderen, nu maar ook in de (nabije) toekomst.

Kyocera werkt volledig in lijn met de bedrijfsfilosofie ontwikkeld door Dr. Inamori. Daarin legt hij uit dat "de geschiedenis van Kyocera een verhaal is van het bewandelen van wegen die niemand ooit betreden heeft". Door het motto "Respect the divine and love people" te volgen, streeft het bedrijf ernaar baanbrekende technologieën te ontwikkelen die de wereld een betere en duurzamere plek maakt.

Dr. Inamori's bedrijfsfilosofie is een gevestigde waarde geworden als een wereldwijd erkende manier om professionaliteit te begrijpen en succesvol te zijn. Om deze reden werd Dr. Inamori in 2009 geëerd met de onderscheiding "Entrepreneur for the World" op het World Entrepreneurship Forum in Lyon, Frankrijk.

De afgelopen 60 jaar kenmerken zich door een enorme groei en vastberadenheid van Kyocera om te slagen in alle bedrijfssectoren waarin ze actief zijn. De toekomst is rooskleurig voor Kyocera, omdat het bedrijf zich focust op technologieën zoals robotica, Internet of Things, 5G, Artificial Intelligence en cloud computing.

 

Cookies en uw privacy

Wij gebruiken essentiële cookies voor eenvoudige en doeltreffende interactie met onze website, analyserende cookies zodat wij beter begrijpen hoe onze website wordt gebruikt, en marketing cookies om de reclame op u af te stemmen. In de Cookieverklaring vindt u meer informatie. Met de button 'Voorkeuren' kunt u uw cookievoorkeuren instellen of u kunt op 'Ik ga akkoord' klikken en alle cookies accepteren.

Cookievoorkeuren

Veld is verplicht

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Veld is verplicht

Met deze cookies kunnen wij de werking van onze website meten en verbeteren.

Veld is verplicht

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u toestemming daarvoor geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.