Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen u een e-mail met instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. Als u uw gebruikersnaam bent vergeten, de e-mail niet hebt ontvangen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen of hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op.
Als u een correcte e-mailadres uit onze database hebt ingevoerd, zullen we reageren in ...
U kunt een nieuw account aanvragen door uw gegevens naar ons te mailen. Na goedkeuring sturen we u een tijdelijk wachtwoord per e-mail.
Momenteel kunnen alleen partners en werknemers van Kyocera Document Solutions inloggen. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.
Terwijl de temperatuur over de hele wereld stijgt, profiteren 27 Kyocera-locaties van het innovatieve "groene gordijnen"-project van moederbedrijf Kyocera Corporation. Hiermee wordt het energieverbruik voor airconditioning in kantoren en productiefaciliteiten verminderd en helpt het bij het absorberen van de CO2-uitstoot.
Het idee achter de “groene gordijnen” is om gebouwen koel te houden, door de blootstelling aan direct zonlicht te verminderen. Er worden planten gekweekt aan de buitenkant van ramen, muren en op netten die in de omliggende gebieden zijn opgehangen. De “groene gordijnen” blokkeren het zonlicht en zorgen voor meer schaduw. Hiermee kan de temperatuur binnen met wel twee graden Celsius worden verlaagd, waardoor er minder behoefte is aan airconditioning, wat resulteert in een lager energieverbruik.
160.000 kg geneutraliseerde CO2
Slechts één vierkante meter “groen gordijn” is voldoende om 3,4 kilogram CO2 per jaar te neutraliseren. Dat betekent dat Kyocera, met bijna 2.900 m2 “groene gordijnen”, elk jaar bijna 10.000 kg CO2 absorbeert. Dit project, dat sinds 2007 loopt, heeft tot nu toe in totaal meer dan 160.000 kg CO2 geneutraliseerd.
Naast de ecologische en esthetische waarde, hebben deze “groene gordijnen” nog een bijkomend voordeel. Tussen de planten en bomen wordt groenten en fruit gekweekt, waarna de oogst in het bedrijfsrestaurant wordt gegeten of wordt gedeeld met medewerkers om mee naar huis te nemen.
Ook dit project komt voort uit het gedachtengoed van oprichter Dr. Kazuo Inamori. Onze bedriijfsfilosofie is opgesteld rond de centrale vraag "wat is het juiste om te doen als mens?", met de focus op "werk dagelijks voor de verbetering van de mensheid en de wereld". Sinds de oprichting van Kyocera hebben deze ideeën de doelstellingen en strategieën van Kyocera bepaald.