Change language
Change country

Kyocera creërt nieuwe waarde met inkjetinnovatie op drupa 2024

29-05-24

Düsseldorf - 29 mei 2024: Kyocera Document Solutions onthulde tijdens een persconferentie haar ambitieuze visie voor commercieel inkjetprinten. Naast de inmiddels toonaangevende TASKalfa Pro 15000c werd de nieuwe TASKalfa Pro 55000c gepresenteerd. Daarnaast werd er een voorproefje van de toekomst gegeven in de vorm van de FOREARTH textielprinter en de Belharra Kyocera Nixka inkjet fotoprinter.

“Op basis van onze uitgebreide kennis blijven we nieuwe waarde creëren voor onze klanten en de maatschappij,” verklaarde Hironori Ando, President van Kyocera Document Solutions Inc. “Ik geloof dat dit het doel is van ons bedrijf. We zetten onze capaciteiten op het gebied van R&D en producten in om een duurzame toekomst te creëren.”

Kyocera is voor het eerst persoonlijk aanwezig op drupa omdat de organisatie verder bouwt aan haar succes op het gebied van productieprint. Het is een reis die bijna twee decennia geleden begon. Ando: “We begonnen 20 jaar geleden in 2005 met een haalbaarheidsstudie van inkjetprinters, in 2011 startten we met de productplanning en in 2016 voltooiden we ons eerste prototype. In 2019 lanceerden we onze eerste inkjetproductieprinter, de TASKalfa Pro 15000c”.

De stand van Kyocera staat in hal 8a, stand C20 van de Messe Düssedorf waar, naast de nieuwe TASKalfa Pro 55000c, twee TASKalfa Pro 15000c machines opgesteld staan. “De TASKalfa Pro 15000c ontvangt veel positieve beoordelingen en er zijn in de afgelopen vijf jaar meer dan 600 printers wereldwijd en 200 printers in de EMEA-regio geleverd”, vertelt Takuya Marubayashi, President van Kyocera Document Solutions Europe Management.

Ando: “Onze wens om tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten heeft geleid tot de lancering van ons nieuwste model, de TASKalfa Pro 55000c. De TASKalfa Pro 55000c is het antwoord op de toenemende vraag naar digitalisering in de printmarkt. Het maakt uitvoer op een breed scala aan media mogelijk, waaronder offset gecoate media. Dit biedt extra keuzemogelijkheden op het gebied van grafische kunsten,” voegde Marubayashi toe. “Dit model is minder dan 8,5 meter lang. Daarmee heeft deze printer het meest compacte ontwerp in het segment. Het is bovendien de enige printer in zijn segment die geen voorbehandeling nodig heeft, waardoor de TCO (Total Cost of Ownership) uitstekend is.”

Persconferentie van Kyocera tijdens drupa 2024

Kyocera gaf tijdens de persconferentie een live demonstratie van de TASKalfa Pro 55000c. Expert Production Print, Deon Wepener legde uit dat een van de belangrijkste kenmerken van deze printer de droogtechnologie is. Een vel papier wordt slechts 1,2 seconden blootgesteld aan warmte, waarna de watergedragen pigmentinkt wordt gehecht aan het papier. De Kyocera-technologie heeft bovendien een minimale impact op het gebruikte medium.

drupa 2024 duurt nog tot en met vrijdag 7 juni.
Kyocera is aanwezig in beurshal 8a op stand C20 en toont daar haar visie op de toekomst van commercieel inkjetprinten.

Cookies en uw privacy

We gebruiken essentiële cookies om interacties met onze website gemakkelijk en effectief te maken, statistische cookies om beter te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt en marketing cookies om advertenties op maat voor u te maken. U kunt uw cookie voorkeuren aanpassen met behulp van de knop 'Beheer uw voorkeuren' of 'Accepteer alle cookies' selecteren om door te gaan met alle cookies.

Cookievoorkeuren

Veld is verplicht

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Veld is verplicht

Met deze cookies kunnen wij de werking van onze website meten en verbeteren.

Veld is verplicht

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u toestemming daarvoor geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.