Change language
Change country

KYOCERA reflecteert op de bedrijfsfilosofie van oprichter Dr. Kazuo Inamori ‘respect the divine and love people’.

voor KYOCERA Document Solutions, één van 's werelds toonaangevende bedrijven voor documentoplossingen, is de filosofie van de oprichter, Dr. Kazuo Inamori, een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Op World Philosophy Day reflecteert de organisatie op het belang van zo'n fundamentele pijler in het dagelijks leven van het bedrijf.
15-11-2018

Voor KYOCERA Document Solutions heeft de bedrijfsfilosofie altijd een cruciale rol gespeeld in de organisatie en bij het management van het bedrijf. De overtuiging is dat alle beslissingen genomen moeten worden met de overweging: ‘wat is juist om te doen als mens?’

De oprichter van KYOCERA, Dr. Kazuo Inamori, is ervan overtuigd dat co-existentie de enige weg is naar een welvarende toekomst voor de mensheid en onze planeet. Dit betekent dat alle levende wezens van elkaar afhankelijk zijn om te overleven. Het inspireerde hem tot het bedrijfsmotto van KYOCERA: ‘respect the divine and love people’.

KYOCERA Document Solutions is daarom gericht op samenwerking en respect, inclusief de zorg voor het milieu. Dit laatste komt tot uiting in de talrijke milieuactiviteiten van KYOCERA, de duurzame ECOSYS-modellen en de toekenning van de ISO 14001: 2015-certificering voor het milieumanagementsysteem van KYOCERA wereldwijd.

“Met trots volgen wij onze bedrijfsopvattingen bij alles wat we doen, in navolging van de basis die bijna 60 jaar geleden door Dr. Inamori werd gelegd", onderstreept president Takuya Marubayashi.

"Wij volgen dagelijks het concept van co-existentie, wat bijdraagt aan een gelukkige en welvarende toekomst voor de mensheid. Ter ere van World Philosophy Day willen we onze visie met iedereen delen - de visie dat alle mensen samen kunnen groeien door elkaar te helpen en te respecteren".

De KYOCERA-filosofie is een levensfilosofie die voortkomt uit ervaring en het overwinnen van uitdagingen. De principes van Dr. Kazuo Inamori werden beïnvloed door zijn eigen worstelingen als jonge ondernemer. Het doel is om werknemers aan te moedigen de KYOCERA-filosofie te volgen omdat ‘het hen gelukkig zal maken en het bedrijf als geheel zal helpen’.

World Philosophy Day, in 2002 door UNESCO geïntroduceerd, wordt gevierd met evenementen en discussies over de hele wereld om het bewustzijn van het belang van filosofie te vergroten. Het doel is om filosofie te gebruiken voor de analyse van hedendaagse problemen, waardoor het mogelijk is om uitdagingen effectiever aan te pakken.

Cookies en uw privacy

Wij gebruiken essentiële cookies voor eenvoudige en doeltreffende interactie met onze website, analyserende cookies zodat wij beter begrijpen hoe onze website wordt gebruikt, en marketing cookies om de reclame op u af te stemmen. In de Cookieverklaring vindt u meer informatie. Met de button 'Voorkeuren' kunt u uw cookievoorkeuren instellen of u kunt op 'Ik ga akkoord' klikken en alle cookies accepteren.

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Met deze cookies kunnen wij de werking van onze website meten en verbeteren.

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u toestemming daarvoor geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.