Change language
Change country

KYOCERA viert 27 jaar duurzaamheid als kernactiviteit

KYOCERA Corporation viert de 27e verjaardag van zijn milieucharter. Voor de KYOCERA Document Solutions divisie, onderdeel van één van 's werelds toonaangevende bedrijven in documentoplossingen, is dit handvest een essentieel onderdeel van het dagelijks leven binnen het bedrijf en een bron van inspiratie.
13-11-2018

Het Milieucharter werd in oktober 1991 geschreven en was vanaf dat moment een fundamentele pijler in het bedrijf. Ondanks wereldwijde groei vormen duurzaamheid en milieubescherming nog steeds de kern van het bestaan ​​van KYOCERA. De bedrijfsfilosofie, zoals geformuleerd door oprichter Dr. Kazuo Inamori, dat KYOCERA ‘moet bijdragen ​​aan de vooruitgang van de samenleving en de mensheid’ is daarbij leidend.

Het succes van deze aanpak wordt bewezen door het wereldwijde bezit van de ISO 14001: 2015-certificering, de internationale standaard voor een milieumanagementsysteem waarmee een milieubeleid wordt ontwikkeld en de uitvoering ervan wordt geborgd.

KYOCERA was de eerste die zich meer dan 25 jaar geleden concentreerde op duurzaamheid met de ontwikkeling van het ECOSYS-concept. De sindsdien vele malen bekroonde ECOSYS-printers en -multifunctionals van KYOCERA worden tot op de dag van vandaag steeds verder verbeterd om optimale duurzaamheid te realiseren.

Het bevorderen van het verantwoordelijkheidsgevoel voor het milieu bij onze klanten is voor ons ook van groot belang. KYOCERA is ervan overtuigd dat een duurzame aanpak niet eindigt op het moment van consumptie. Daarom heeft KYOCERA een toner return programma waarmee elk jaar meer dan 600.000 kilo gebruikte toners wordt ingezameld en gerecycled. Door de kleine hoeveelheid onderdelen in de tonercartridges kost de productie bovendien weinig energie en is de recycling heel eenvoudig.

‘Onze inzet om te garanderen dat al onze bedrijfsactiviteiten duurzaam en milieuvriendelijk zijn is voor ons de dagelijkse praktijk’, aldus Takuya Marubayashi, President van KYOCERA Document Solutions Europe.  

‘Duurzaamheid is niet zo maar een modewoord voor KYOCERA, het is een manier van leven. Al onze medewerkers omarmen die aanpak en de ervaring is dat onze partners, dealers en klanten dat ook doen. Het maakt deel uit van wat ons onderscheidt als een organisatie en als een familie’.

Target 2020
In 2020 wil KYOCERA Corporation zijn wereldwijde systemen voor de opwekking van zonne-energie gebruiken om een koolstofcompensatie te realiseren die drie keer zo groot is dan de CO2-voetafdruk van de wereldwijde activiteiten van KYOCERA. Het bedrijf bereikte in 2013 al het vermogen om zijn wereldwijde CO2-voetafdruk te compenseren met zijn zonne-energieopwekkingssystemen.

Na 27 jaar is het Milieucharter van KYOCERA belangrijker dan ooit, omdat het bedrijf voor nieuwe uitdagingen staat en nieuwe kansen ziet. Dr. Kazuo Inamori gelooft heilig in ‘het grenzeloze potentieel van de mensheid’ en door de activiteiten van KYOCERA kan de organisatie laten zien dat zakelijk succes en duurzaamheid perfect samengaan.

Cookies en uw privacy

Wij gebruiken essentiële cookies voor eenvoudige en doeltreffende interactie met onze website, analyserende cookies zodat wij beter begrijpen hoe onze website wordt gebruikt, en marketing cookies om de reclame op u af te stemmen. In de Cookieverklaring vindt u meer informatie. Met de button 'Voorkeuren' kunt u uw cookievoorkeuren instellen of u kunt op 'Ik ga akkoord' klikken en alle cookies accepteren.

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Met deze cookies kunnen wij de werking van onze website meten en verbeteren.

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u toestemming daarvoor geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.