Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen u een e-mail met instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. Als u uw gebruikersnaam bent vergeten, de e-mail niet hebt ontvangen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen of hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op.
Als u een correcte e-mailadres uit onze database hebt ingevoerd, zullen we reageren in ...
U kunt een nieuw account aanvragen door uw gegevens naar ons te mailen. Na goedkeuring sturen we u een tijdelijk wachtwoord per e-mail.
Momenteel kunnen alleen partners en werknemers van Kyocera Document Solutions inloggen. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.
Schiphol-Rijk: Kyocera is een samenwerking aangegaan met Kunihiko Morinaga, ontwerper en oprichter van het Japanse modemerk ANREALAGE. Hij toonde tijdens de 2024-2025 Fall/Winter Paris Fashion Week ontwerpen van stoffen die geprint zijn met FOREARTH, de inkjet-textielprinter van Kyocera. Het evenement werd gehouden in Parijs van 26 februari - 5 maart 2024.
"Dit is zowel een trots als een historisch moment voor onze organisatie", zegt Takuya Marubayashi, President van Kyocera Document Solutions Europe, B.V. "Tijdens de Paris Fashion Week zagen we hoe prachtige ontwerpen met verbluffende kwaliteit tot leven werden gebracht door FOREARTH, een bewijs van de kracht van onze toonaangevende inkjettechnologie. We geloven dat met inkjet een spannend nieuw hoofdstuk van het printen op textiel is begonnen."
Kunihiko Morinaga prijst het concept van FOREARTH, een inkjet-textielprinter die het waterverbruik bij het printen van stoffen drastisch vermindert. Dit draagt bij aan het oplossen van al lang bestaande problemen in de mode-industrie, zoals drukgerelateerde watervervuiling en afval dat wordt veroorzaakt door het massaal weggooien van overtollige stof en kleding. Deze samenwerking is ontstaan uit de gedeelde waarden van de ontwerper en Kyocera.
Kunihiko Morinaga is een ontwerper die bekend staat om zijn innovatieve combinatie van mode en technologie. Zijn unieke perspectief en creativiteit hebben wereldwijd de aandacht getrokken. In 2003 richtte hij het merk ANREALAGE op, dat mode ziet als een middel om het dagelijks leven te veranderen. Hij debuteerde op de Paris Fashion Week in 2014 en werd geselecteerd als een van de acht finalisten uit 1.700 wereldwijde ontwerpers op de LVMH PRIZE, opgericht door Moët Hennessy - Louis Vuitton in 2019. In 2021 werkte hij aan de officiële uniformen voor het Japanse paviljoen van de Dubai Expo en in 2023 creëerde hij podiumkostuums voor de World Tour van Beyonce. Morinaga's onderscheidende vermogen om zichzelf uit te drukken door middel van mode blijft de industrie verrassen en beïnvloeden.
Het thema van deze collectie is "OBJECT". Ik streefde het idee na van kleding voor levenloze objecten in plaats van voor mensen. De show weerspiegelt de wereld van over 100 jaar, in de 22e eeuw, en drukt uit wat voor soort kleding er beschikbaar zal zijn en wat voor soort modeshows er gehouden zullen worden. In deze show probeer ik het concept van "VOORWAARDE" uit te drukken om watergebruik te verminderen in de vorm van kleding, en ik liet een jurk zien als een waterdruppel. Kleding wordt meestal gemaakt om het menselijk lichaam te omvatten, maar ik heb de perfecte bol geconceptualiseerd als het menselijk lichaam, en een jurk met franjes gemaakt die om de bol heen zit. De jurk zelf ziet eruit als een waterdruppel als de bol de jurk draagt, maar als je de jurk van de bol afhaalt, verandert hij in een jurk die mensen dragen. In al mijn jaren dat ik kleding maak, dacht ik altijd dat het vanzelfsprekend was om veel water te gebruiken voor prints, en dat het gebruik van water de kleuren, levendige uitdrukking en textuur van de stof zou behouden. Ik was echter erg onder de indruk van het feit dat de stof bedrukt met FOREARTH dezelfde levendige en hoge kwaliteit expressie bereikt, ook al wordt er heel weinig water gebruikt. De textuur van de stof zelf werd helemaal niet aangetast en de zachtheid van de stof bleef behouden.
Ik denk dat voor evolutie nieuwe technologie nodig is. Niet alleen in de mode, maar ook in de rest van de wereld. FOREARTH stelt ons in staat om uit te drukken wat we tot nu toe niet hebben kunnen bereiken, en het is heel belangrijk voor onze eigen creatie dat dit zal leiden tot een duurzamere toekomst, de 22e eeuw.
Watervrij concept
Vermindert het waterverbruik bij het printen op textiel drastisch.*
Maximale creativiteit
De gepatenteerde pigmentinkt behoudt de zachtheid van de stof en geeft een hoge kleurvastheid in een breed scala aan stoffen.
Op elke locatie
Het printen van textiel is niet afhankelijk van een waterbron. Bedrijven kunnen zich dus overal vestigen en zo logistieke kosten, tijd en overtollige voorraden beperken. Dit apparaat ondersteunt geoptimaliseerde productievolumes vanaf vrijwel elke locatie.
"Dit is zowel een trots als een historisch moment voor onze organisatie."
Omdat FOREARTH het waterverbruik bij het bedrukken van textiel tot bijna nul reduceert, zijn er geen aparte faciliteiten nodig voor stomen en wassen. Deze zijn wel nodig in de voor- en nabehandelingsprocessen bij conventioneel textieldrukwerk. De waterbesparing draagt ook bij aan een drastische vermindering van het energieverbruik en de CO2-uitstoot.
Bovendien wordt de zachtheid van de stof behouden, wat belangrijk is in de textiel- en mode-industrie, en maakt het printen met hoge definitie mogelijk op een breed scala aan materialen, zoals katoen, zijde, polyester, nylon en gemengde stoffen.
* FOREARTH heeft een tweestaps print- en droogproces. Het afdrukproces is watervrij, terwijl voor het onderhoudsproces een aanzienlijk kleinere hoeveelheid water wordt gebruikt. FOREARTH recyclet het water dat wordt gebruikt voor het reinigen van de transportband met behulp van filters, zodat het waterverbruik per 1 kg stof slechts 0,02 liter is, vergeleken met de 153 liter* die wordt gebruikt bij traditioneel printen per 1 kg stof (gebaseerd op onderzoek van Kyocera in 2022).
* Kujanpää , M. & Nors , M. (2014). Milieuprestaties van toekomstig digitaal printen op textiel. VTT Technical Research Centre of Finland.VTT Klantenrapport Vol. VTT CR 04462 14
Klik hier voor meer informatie over onze inkjet-textielprinter FOREARTH.