Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen u een e-mail met instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. Als u uw gebruikersnaam bent vergeten, de e-mail niet hebt ontvangen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen of hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op.
Als u een correcte e-mailadres uit onze database hebt ingevoerd, zullen we reageren in ...
U kunt een nieuw account aanvragen door uw gegevens naar ons te mailen. Na goedkeuring sturen we u een tijdelijk wachtwoord per e-mail.
Momenteel kunnen alleen partners en werknemers van Kyocera Document Solutions inloggen. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.
Achtergrond
Louwman Groep is een Nederlands familiebedrijf, dat zie en voel je bij alles wat ze doen. Zij worden gedreven door de klant en hebben de passie om mensen te bewegen.
Louwman Groep bestaat al bijna 100 jaar en is sinds de zestiger jaren importeur van Toyota. Vanaf 1990 werd gestart met de import van Lexus: het premium-merk van Toyota. Inmiddels voeren zij daarnaast diverse merken zoals: Suzuki, Mercedes-Benz, Peugeot, Mazda, Mitsubishi en Kia. De nieuwste aanwinst is BYD (Build Your Dreams), dat volledig elektrische auto’s levert. Daarnaast hebben zij onder andere een eigen leasemaatschappij en het autodeelconcept Amigo, waarmee een auto wordt gedeeld met vrienden, buren of bekenden.
Het bedrijf heeft zijn focus door de jaren heen verder uitgebreid en is hierdoor uitgegroeid tot een mobiliteitsbedrijf in de meest brede zin van het woord. In 2010 werd Welzorg toegevoegd aan de organisatie. Dit bedrijf heeft als doel om de mobiliteit en zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten. Hiervoor leveren zij mobiliteitshulpmiddelen, auto- en woningaanpassingen.
Aanleiding
Het printerpark van Louwman Groep bestond uit oude machines, ze waren niet erg milieuvriendelijk en er was niet volledig zicht op het gebruik. Bovendien vond men dat er te veel machines in gebruik waren. Op het bureau van sommige verkopers stonden twee printers, een met Toyota-papier en een met Suzuki-papier.
Samen met de procurementafdeling startte het IT-team van Louwman Groep een inkooptraject. De eisen: één printerpark, inzicht in wat en hoeveel er geprint wordt, flexibele lease om te kunnen op- en afschalen voor een periode van 5 à 6 jaar in plaats van koop, volledige ontzorging en een milieuverantwoorde oplossing. Dit alles tegen een goede prijs. Naast Kyocera kregen ook de toenmalige leveranciers de kans om met een voorstel op basis van deze eisen in te schrijven.
De beslissing om voor Kyocera te kiezen werd gebaseerd op twee punten; de prijs en het vertrouwen dat Louwman Groep heeft dat zij samen met Kyocera in de toekomst minder kunnen gaan printen.
Oplossing
Eind 2020 werd er begonnen met de inventarisatie per vestiging. Ondanks de wisselende coronarichtlijnen die toen golden lukte het uiteindelijk om alle vestigingen op een verantwoorde manier te bezoeken. Samen werd bepaald hoeveel printers op elke locatie nodig waren en waar richtlijnen, zoals bijvoorbeeld niet op elk bureau printers, maar alleen op de gang, konden worden aangescherpt.
Na de inventarisatie ging Louwman Groep van 650 oude machines naar 350 nieuwe machines in drie verschillende modellen. Met KYOCERA Fleet Services hebben zij inzicht in het verbruik, wie er wat print, waar en waarom.
Louwman Groep wil verantwoord omgaan met grondstoffen, verspilling voorkomen en klantinformatie veilig verwerken. Daarom printen alle medewerkers via Follow-me software met een persoonlijke pincode. In de oude situatie gebeurde het te vaak dat er een document naar de printer werd gestuurd en niet werd opgehaald of dat er nog een aanpassing aan het document werd gedaan en nogmaals geprint.
Door de redenen achter deze nieuwe manier van werken aan de medewerkers uit te leggen werd deze nieuwe manier van bewust printen vlot geaccepteerd.
Inmiddels is Louwman Groep klaar voor de volgende stap; samen met een consultant van Kyocera wordt onderzocht welke bedrijfsprocessen bij de dealergroep gedigitaliseerd kunnen worden.
Een voorbeeld: op dit moment worden de werkbonnen in de werkplaats nog steeds geprint, monteurs schrijven hun opmerkingen op de werkbon en aan het einde van de dag worden ze gescand en toegevoegd aan het dossier. Dat was 5 jaar geleden zo en is nu nog steeds het geval. Dit was overigens een bewuste keuze. Door een aantal overnames en fusies had het IT-team de afgelopen periode de handen vol aan het integreren van nieuwe vestigingen met eigen softwaresystemen die omgezet moesten worden naar het IT-systeem van Louwman Groep.
Resultaten