Een stap voor op de concurrentie: wat zijn Content Services?
Geavanceerde technologie kan uw zakelijke workflows stroomlijnen.

Alle bedrijven willen efficiënter werken en de concurrentie een stap voor blijven. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit moeten bereiken. Met Content Services, de nieuwste technologische ontwikkeling op het gebied van contentmanagement, laten organisaties de concurrentie achter zich. Het is daarom belangrijk om snel te handelen, voordat de hele markt zich realiseert hoeveel voordelen deze oplossing te bieden heeft.
Gek genoeg is slechts één op de vijf bedrijven bekend met de technologie. Bij kleine en middelgrote bedrijven is dit zelfs nog minder: slechts 22% kent de naam. En dat biedt interessante mogelijkheden.
Wat zijn Content Services?
Content Services zijn de nieuwste doorbraak op het gebied van oplossingen voor contentmanagement. Het is een verzameling van de nieuwste diensten en microdiensten om processen efficiënter te maken, zodat bedrijven kunnen groeien.
Een groot voordeel: ieder type bedrijf, groot of klein, en iedere afdeling of werkgroep binnen een organisatie kan deze diensten even goed gebruiken. Ze kunnen perfect worden geïntegreerd met koppelingen en databases. Zo kunnen verschillende teams en locaties met het systeem werken, met verschillende soorten informatie en gegevens.
De belangrijkste rol van Content Services is het stroomlijnen van workflows en het automatiseren van processen. Bedrijven hebben nu misschien nog een speciaal team van contentbeheerders. Met Content Services is dit niet meer nodig: de oplossing kan automatisch informatie ontvangen, de belangrijke gegevens digitaliseren en invoeren in andere software, en ze vervolgens afleveren in de inbox van de juiste medewerker.
Bedrijven die al hun gegevens op één plek bewaren, hoeven veel papieren documenten niet langer te bewaren. Bovendien maakt het werknemers veel mobieler. Dankzij mobiele applicaties en toegang op afstand kunnen zij immers bij al hun bestanden, ook als ze onderweg zijn.

Slechts 22% van de organisaties is bekend met Content Services. IT- en technologie-experts weten het al lang: bedrijven die nieuwe technologie snel ontdekken en omarmen, profiteren er vaak het meest van. De efficiëntie van Content Services geeft organisaties een voorsprong op de concurrentie, voordat concurrenten zelfs maar aan een implementatie hadden gedacht.
Een bekendere, soortgelijke technologie is Enterprise Content Management (ECM). Toch kent nog steeds slechts 27% van de bedrijven deze oplossing. We zien echter dat de markt zich steeds minder richt op ECM. De technologie werd eerder beschouwd als de oplossing voor alle problemen. De introductie van Content Services is echter een volgende, betere stap.
Bedrijven moeten die stap durven nemen. Zulke technologieën zijn namelijk niet onberekenbaar of onvoorspelbaar. Ook vormen ze geen bedreiging voor bedrijfsprocessen. Sterker nog: met strikte beveiligingsmaatregelen voorkomen ze juist risico's. Wilt u als bedrijf optimaal profiteren van de introductie van nieuwe technologie? Dan is het belangrijk om u er vroeg in te verdiepen.
Negen van de tien bedrijven geven aan dat ze overwegen om in de komende twaalf maanden te investeren in een oplossing voor contentmanagement. Alle deskundigen en besluitvormers moeten zich dus een goed beeld vormen van wat er op de markt beschikbaar is. Content Services is misschien de nieuwste trend, maar er zijn ook alternatieven, zoals ECM en Document Management Solutions. Kiezen welk van deze technologieën de ideale tool is voor de uitdagingen van uw bedrijf, betekent mogelijk het verschil tussen een pionier in de markt worden, of een achterblijver!
Content Services voor uw digitale transformatie
Wilt u in deze tijd als bedrijf succesvol zijn? Dan moet u de juiste technologie gebruiken om gegevens waardevol te maken.