Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen u een e-mail met instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. Als u uw gebruikersnaam bent vergeten, de e-mail niet hebt ontvangen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen of hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op.
Als u een correcte e-mailadres uit onze database hebt ingevoerd, zullen we reageren in ...
U kunt een nieuw account aanvragen door uw gegevens naar ons te mailen. Na goedkeuring sturen we u een tijdelijk wachtwoord per e-mail.
Momenteel kunnen alleen partners en werknemers van Kyocera Document Solutions inloggen. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.
Veel eigenaren krijgen het al benauwd als ze denken aan de digitale transformaties die hun organisatie moet doormaken. De angst voor een stortvloed aan gegevens die een enorme chaos veroorzaakt, maakt dat ze liever aan hun ouderwetse processen vasthouden en de toekomst niet durven omarmen.
Wilt u een effectieve mobiliteitsstrategie voor uw bedrijf? Dan moet u goed nadenken over de implementatie. Het heeft geen zin om zomaar iedereen een iPad te geven, tenzij er een strategische gedachte achter zit.
Er zijn twee belangrijke vragen die u moet stellen: Hoe helpt onze mobiliteitsstrategie medewerkers om beter te presteren? Hoe zorgt onze strategie voor nieuwe kansen om klanten aan te trekken? Wanneer u doelen stelt als antwoord op deze vragen, hoeft u niet verder dan een paar jaar vooruit te kijken. In het vorige, pre-mobiele tijdperk waren strategische vijfjarenplannen de standaard. Tegenwoordig is flexibiliteit echter het toverwoord. Vlot kunnen reageren op de snelle veranderingen in de wereld, is dus essentieel.
U hoeft niet verder dan een paar jaar vooruit te kijken.
Een digitale transformatie doorvoeren om optimaal te profiteren van mobiel werken: het kan nogal een grote klus lijken. Toch is het makkelijker dan u denkt. Met een duidelijke planning en strategie kan iedere organisatie mobiliteit implementeren – en dat zonder torenhoge investeringen.
Bedrijven moeten bepalen welke technologieën ze kunnen gebruiken om hun prestaties te verbeteren – ofwel door het leven van klanten makkelijker te maken, ofwel door medewerkers productiever te laten werken. Een bank kan bijvoorbeeld besluiten om een app te ontwikkelen waarmee klanten op afstand hun cheques kunnen verzilveren. Dit bespaart klanten reistijd en bankmedewerkers houden tijd over. Een ander voorbeeld: een autoverzekeraar die een app introduceert waarmee polishouders ongevallen direct op de plek van het ongeval kunnen melden. Het is belangrijk om te beslissen wie zulke essentiële beslissingen over mobiliteit voor een bedrijf mag maken.
Meestal is het geen goed idee als alleen de IT'ers dit doen, omdat zij waarschijnlijk niet het strategisch overzicht hebben dat hiervoor nodig is. Het is een goede optie om een zogenaamd 'Enterprise Mobility Centre of Excellence' in te stellen als schakel tussen de IT-afdeling en de organisatie.
Hierin zitten vertegenwoordigers van alle afdelingen van uw organisatie, waaronder human resources, marketing en de juridische afdeling. Zo voorkomt u dat beslissingen over mobiliteit gefragmenteerd en op basis van silo-denken worden genomen. In het ideale geval krijgt u op deze manier een volledig overzicht van mobiliteit en kunt u beleid ontwikkelen dat goed is voor iedereen.
Een van de belangrijkste dingen waarover een Mobility Centre of Excellence moet beslissen, is of u een eigen app of een mobiele site ontwikkelt. Iedere oplossing kent voor- en nadelen.
Mobiele websites zijn makkelijk te maken en gebruikers hoeven niets te downloaden, dus voor gelegenheidsbezoekers zijn ze vaak goed genoeg. Voor regelmatige gebruikers zijn ze echter minder aantrekkelijk. Bovendien zijn ze niet te gebruiken zonder goede internetverbinding. Regelmatige bezoekers geven meestal de voorkeur aan eigen apps. Deze zijn bovendien ook offline beschikbaar. Aan de andere kant moeten gebruikers zo'n app wel installeren en zijn ze gebonden aan specifieke apparaten.
Als u een eigen app maakt, moet u die regelmatig updaten. Dat is wat uw klanten verwachten. Uiteindelijk moet u zelf beslissen of u een eigen app of een mobiele site ontwikkelt. De flexibelste oplossing is meestal de beste.
Voor de meeste bedrijven is het een goed idee om Application Programming Interfaces (API's) te gebruiken. Daarmee krijgen gebruikers toegang tot achterliggende databases via hun mobiele app. Maar u moet wel voorzichtig zijn. API's zijn heel waardevol, maar brengen ook beveiligingsrisico's met zich mee. Hackers kunnen ze gebruiken om in te breken op servers. Gewone beveiligingsmethoden zijn daarom niet genoeg. Als u als bedrijf optimaal gebruik wilt maken van API's, dan moet u uw hele beveiligingsstrategie opnieuw bekijken. Het is essentieel dat de backend-integratie en transacties tussen klanten en servers goed beveiligd zijn.
Een mobiliteitsstrategie moet centraal staan in de digitale transformatie van een bedrijf. Maar bijna net zo belangrijk is het installeren van een systeem voor documentbeheer (DMS). Hiermee kunt u zowel papieren als elektronische documenten opslaan en vinden. Ouderwetse, handmatige processen volstaan niet meer. Met een digitale oplossing voor documentbeheer heeft u minder fysieke opslagruimte nodig. Bovendien hoeven medewerkers geen tijd meer te verspillen aan het zoeken naar documenten.
Uit onderzoek van PWC komt naar voren dat organisatie 7,5% van hun documenten kwijtraken. Bovendien blijkt dat medewerkers slechts een tiende van hun tijd besteden aan het lezen van informatie, en maar liefst de helft van hun tijd aan het zoeken ernaar.
Afhankelijk van de oplossing kan een DMS bestanden in enkele seconden terugvinden op basis van één of enkele woorden. En er zijn nog meer voordelen. Zo kunt u dankzij zo'n oplossing makkelijker samenwerken met collega's en andere bedrijven, en is er de mogelijkheid om een back-up van papieren documenten te maken, bijvoorbeeld voor het geval dat een brand of andere calamiteit zich voordoet.
De meeste bedrijven weten wel dat het nodig is om digitale oplossingen te integreren. In het recentste bedrijfsonderzoek van AIIM geven vier op de vijf bedrijven aan dat digitale transformatie belangrijk of zelfs heel belangrijk voor ze is. Ook verwacht meer dan de helft van de bedrijven de komende jaren serieuze verstoringen. Toch denkt maar een op de vijf bedrijven alle benodigde strategieën (zo goed als) op orde te hebben.
In feite zijn alle bedrijven nu een techbedrijf, ongeacht de sector waarin ze opereren. Een duidelijk beschreven mobiliteitsstrategie moet de spil zijn van de digitale transformatie van een bedrijf. IT helpt bedrijven om de juiste keuzes te maken op het gebied van technologie. Uiteindelijk worden ze daardoor flexibeler.
Als medewerkers de mogelijkheid hebben om mobiel te werken, plukt u daar de vruchten van.