Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen u een e-mail met instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord. Als u uw gebruikersnaam bent vergeten, de e-mail niet hebt ontvangen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen of hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op.
Als u een correcte e-mailadres uit onze database hebt ingevoerd, zullen we reageren in ...
U kunt een nieuw account aanvragen door uw gegevens naar ons te mailen. Na goedkeuring sturen we u een tijdelijk wachtwoord per e-mail.
Momenteel kunnen alleen partners en werknemers van Kyocera Document Solutions inloggen. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.
Vóór de coronaviruspandemie veranderde de manier waarop we werkten al snel. Door de huidige situatie zijn veel bedrijven echter gedwongen om snel hun toevlucht te nemen tot plan B: werken op afstand. Het traditionele concept van vaste uren werken op een vaste werkplek is niet meer aan de orde. Een verandering van de ene op de andere dag brengt uitdagingen met zich mee en werken op afstand is niet anders.
Voor veel medewerkers is de grootste uitdaging dat deze situatie hen uit hun comfortzone haalt. De verandering van de routine, geen persoonlijke interactie en het scheiden van werk en privé terwijl dit nu allemaal op één plek is, zijn uitdagingen waarmee ze kunnen worden geconfronteerd.
Het idee om langer dan een dag of twee thuis te werken is voor velen volkomen vreemd, en de snelheid waarmee de huidige situatie is ontstaan, kan aanzienlijke gevolgen hebben voor de mentale gezondheid van medewerkers.
Forbes betoogt dat voor degenen die gewend zijn aan het 'kantoorleven' en sociale interacties op kantoor, 'de verschuiving naar werken op afstand als gevolg van de COVID-19-pandemie, een verslechtering van de mentale gezondheid teweeg kan brengen. "Volgens het State of Remote Work-rapport uit 2019 zei 22% van de respondenten, wanneer hen werd gevraagd naar het grootste probleem met thuiswerken, dat ze niet konden stoppen met werken, terwijl 19% zei dat eenzaamheid hun grootste probleem was.
Voor veel organisaties zal dit met vallen en opstaan gaan, maar er zijn een aantal manieren om het welzijn van werknemers in deze moeilijke tijd te garanderen.
Het verband tussen lichamelijke en mentale gezondheid valt niet te ontkennen. De manier waarop we voor ons lichaam zorgen, heeft een directe invloed op onze stemming en ons algehele welzijn. Als we goed eten en voldoende bewegen, voelen we ons beter.
Degenen die vanuit huis werken, moeten proberen om de verleiding van ongezonde snacks en ander junkfood vermijden. Deze voedingsmiddelen hebben een negatief effect op de concentratie gedurende de werkdag.
Als het mogelijk is om 20-30 minuten per dag het huis uit te gaan, om te wandelen, hardlopen of fietsen, is dit een geweldige manier om stoom af te blazen en de verbinding met het werk te verbreken. Als u uw huis niet kunt verlaten, zijn er ook tal van online tutorials om u te helpen thuis te trainen.
Bovendien hebben volwassenen tussen de zeven en negen uur slaap per nacht nodig om te rusten en de volgende dag optimaal te kunnen presteren. Minder dan dat - of meer - betekent een daling van de productiviteit en een toename van fysieke en mentale gezondheidsproblemen. Lezen en het gebruik van uw telefoon vermijden voordat u naar bed gaat zorgt voor een goede nachtrust.
Als u meestal om 07:00 uur wakker wordt en een kopje koffie drinkt terwijl u naar het nieuws kijkt, of als u elke woensdagavond gaat hardlopen, verander dat dan niet omdat u thuiswerkt. Het is absoluut noodzakelijk dat u uw routine handhaaft, vanaf het moment dat u 's ochtends opstaat tot wat u graag doet in uw vrije tijd. Structuur is belangrijk om scherp en alert te blijven, zodat u zo goed mogelijk kunt presteren in uw werk.
Zorg ook dat u uw relatie met collega's en uw manager onderhoudt. Als u gewend bent om rond 10.30 uur samen koffie te drinken met uw collega's, waarom organiseert u dan niet een korte groepsvideocall? Contact houden met collega's helpt om het gevoel van verbondenheid te behouden en is een goede manier om even te stoppen met werken.
The New York Post meldt dat 35% van de werknemers die thuiswerken, zei dat hun mentale gezondheid was verslechterd als gevolg van het gedwongen thuiswerken door het coronavirus, volgens een onderzoek uitgevoerd door onderzoekers van Keio University in Tokyo. Uit de studie bleek dat 41,3% van deze groep zei dat het moeilijk was om hun werk en privéleven te scheiden, gevolgd door 39,9% die zei dat ze niet in staat waren voldoende te bewegen en 39,7% die zei dat ze moeite hadden met communiceren met collega's.
Wanneer u vanuit huis werkt, kan het zijn dat u vindt dat u van 's ochtends vroeg tot' s avonds laat moet werken. Thuiswerken mag de efficiëntie niet schaden en ons niet in de verleiding brengen om 'na het eten naar dat rapport te kijken.' Uit een onderzoek van Digital Ocean uit 2019 bleek dat 82% van de technische thuiswerkers in de VS zich opgebrand voelde, met 52% die aangeeft thuis langer te werken dan op kantoor en 40% het gevoel had dat ze meer moesten bijdragen dan hun interne collega's.
Daarom is het essentieel dat werknemers de reguliere werktijden volgen; ze moeten geen gevangenen worden van hun werk. Bijpraten met vrienden en een sociaal leven in stand houden is net zo belangrijk als altijd.
De belangrijkste maatstaven voor succes als het gaat om thuiswerken zijn natuurlijk efficiëntie en productiviteit, maar het welzijn van medewerkers mag niet vergeten worden. Als zij niet in staat zijn om een gezond evenwicht tussen werk en privéleven te behouden, zal hun werk uiteindelijk negatief worden beïnvloed. Forbes meldt dat '89% van de medewerkers bij organisaties die thuiswerken ondersteunen, hun organisatie eerder zal aanbevelen als een goede werkplek.' Gezien het enorme deel van ons leven dat we besteden aan werken, is het de verantwoordelijkheid van organisaties om het welzijn van medewerkers te bewaken.
Werken op afstand is een groeiende trend. Download het e-book en ontdek waarom uw organisatie een dergelijk beleid zou moeten hanteren.
Bescherm uw cyberbeveiliging, creëer een ideale balans tussen werk en privé en creëer een consistent thuiswerkbeleid.